Verzenden & retourneren
Verzending
Shopdepot verzendt uw bestelling altijd zo snel mogelijk.
De levertijd is afhankelijk van het product en zijn bij de verschillende producten vermeld. Uw bestelling wordt zo veel mogelijk in één keer verzonden, waardoor u de langste levertijd van de door u bestelde artikelen moet aanhouden.
Wij verzenden de meeste pakketten met PostNL. De pakketten worden bezorgd van maandag tot en met zaterdag (tenzij een zakelijke adres met gesloten verklaring).
De verzending is gratis voor bestellingen vanaf €50 exclusief btw. Voor bestellingen onder de €50 rekenen wij €6,50 verzendkosten exclusief btw.
België + Duitsland
Wij verzenden ook naar België en Duitsland voor €7,50 per bestelling. De verzendkosten zijn hier ook gratis bij orders vanaf €50 exclusief btw.
Luxemburg
Wij verzenden ook naar Luxemburg voor €12,95 per bestelling. De verzendkosten zijn hier gratis bij orders vanaf €500 exclusief btw.
Palletzendingen. Bij grotere zendingen kan het zijn dat er voor een palletzending als verzendmethode gekozen wordt. Hiervan is de doorlooptijd 1 à 2 werkdagen extra.
Retourneren
Consumenten (particulieren) kunnen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Als u een product wilt retourneren, kunt een een email sturen naar: [email protected]. U ontvangt dan binnen 2 dagen de instructies voor het retourneren. Na de aanmelding heeft u 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking geretourneerd worden. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Er geldt een uitzondering voor maatwerk / geproduceerde producten op bestelling. Deze kunnen niet geretourneerd worden. Geproduceerde producten zijn onder andere alle kunststof profielen welke niet voorradig zijn. (Denk hierbij aan scannerprofielen, schapstrips, verdeelprofielen, schapverdelers T etc.)
Voor zakelijke bestellingen gelden andere retour regels, hierbij behouden wij het recht de retour te weigeren.
Eventuele manco's en/of beschadigingen dienen per ommegaande kenbaar te worden gemaakt maar uiterlijk binnen 14 dagen. Na deze termijn vervallen de rechten van reclamatie.
Klachten
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.